Zaznacz stronę

Zwierzęta są wykorzystywane w reklamach od czasów świstaka zawijającego w Te sreberka i świątecznego misia polarnego, czy szczeniaków reklamujących papier toaletowy. Mówiąc psychologicznie, ludzie mają predyspozycje do przychylnego patrzenia na futrzaste stworzenia. Badania pokazują, że zwierzęta w reklamach zwiększają poczucie więzi emocjonalnej. Użycie czworonożnych przyjaciół to nie tylko najskuteczniejszy sposób na dotarcie do odbiorców i budowanie świadomości marki, ale też dodanie jej uroku. Nie zamieniając następnej sekcji w zoo, oto trzy powody, dla których warto wykorzystywać zwierzęta w reklamach.

 

Zwierzęta bardziej przyciągają wzrok i zapadają w pamięć

 

Ogólnie rzecz biorąc, zwierzęta kojarzą się z pozytywnymi uczuciami, takimi jak miłość, towarzystwo i komfort.  Liczne badania wykazały, że ludzie mają większą skłonność do przypominania sobie wydarzeń pozytywnych niż negatywnych, szokujących lub pouczających. Wykorzystywanie zwierząt w reklamach to świetny sposób na pozytywne nagłośnienie reklam, a tym samym bardziej zapada w pamięć konsumentom. Wykorzystanie zwierząt w reklamie zapewnia dodatkowy element kontroli. Możesz wybrać zwierzę w oparciu o koncept, do którego najczęściej się odnosi – psy symbolizują lojalność, a dzikie koty symbolizują elegancję i siłę. Wypracuj cechy swojej marki, czy to lojalność, siła, lub wytrzymałość i niech wybrane zwierzę będzie tego obrazem. Oczywiście każdy będzie miał nieco inną interpretację, ale nie zawsze jest to złe; może wzbudzić aktywność odbiorców, ponieważ tworzą oni bardziej spersonalizowane zrozumienie tego, co reprezentuje Twoja firma i jaki rodzaj produktu oferujesz.

Zwierzęta sprawiają, że twierdzenia Twojej marki są łatwiejsze do zrozumienia i wiarygodne.

Zwierzęta pomagają markom odnieść sukces poprzez solidne powiązanie z produktem lub ogólną obietnicą marki. Niezależnie od tego, czy jest to miękki szczeniak rasy labrador na luksusowy papier toaletowy, super fajny niedźwiedź polarny popijający napoje gazowane, czy też bardzo zgorzkniałe wrony, cechy i osobowości zwierząt mogą przekazywać przesłanie marki — często w ogóle nic nie mówiąc.
Być może nie czujesz papieru toaletowego, ale na pewno już wcześniej czułeś miękkiego szczeniaka. Wybór odpowiedniego gatunku oznacza połączenie wartości Twojej marki z wartościami zwierzęcia. Jasne, niektóre mogą być trochę naciągane, ale inne mogą przyjść bardziej naturalnie. 

Emocje

Zwierzęta wykonujące zadania podobne do ludzkich, zwane inaczej antropomorficznymi, przyciągają uwagę, rozśmieszają widzów i wielokrotnie się sprawdzały. Ludzie lepiej rozumieją własne zachowania: jest to coś, na co jesteśmy narażeni od kołyski aż po grób. Z tego powodu mamy tendencję do przypisywania podobnych cech zwierzętom, a nawet przedmiotom nieożywionym. Ludzie wolą, gdy zwierzęta przypominają lub mają cechy przypominające nasz własny gatunek, na przykład zwierzęta chodzące na dwóch nogach, w przeciwieństwie do tych, które chodzą wyłącznie na czterech. Nie ma znaczenia, czy zwierzę jest prawdziwe, czy stworzone komputerowo – musi tylko luźno przypominać ludzkie lub podobne do człowieka zachowanie, aby nawiązać kontakt z konsumentem. Ten proces antropomorfizacji zapewnia konsumentowi poczucie związku między nim a marką. Jednak ważne jest, aby nie przesadzić z humanizacją.
Pamiętaj, aby pozostawić wiele zwierzęcych dziwactw w osobowości postaci lub maskotki.

Czasami najlepiej jest wrócić do podstaw reklamy i wykorzystać rzeczy, które wydają się prawie zbyt proste. Zwierzęta w reklamie zaspokajają podstawowe ludzkie potrzeby, jednocześnie reprezentując Twój konkretny produkt i unikalne cechy Twojej marki.